mandag den 29. april 2013

Fuldkornspandekager med spicy kylling og salat

Her er en sundere version af madpandekager med fyld. Jeg synes at fuldkornspandekagerne er både lettere at bage og lettere at vende, end almindelig pandekager - skønt, for jeg har da haft en del uheld hen af vejen med pandekager, som mislykkedes under bagningen..

Fuldkornspandekager:
200 g fintmalet fuldkornsmel – eller en blanding af 100 g hvedemel og 100 g fuldkornshvedemel
3 dl mælk
1 dl øl
3 æg
½ tsk salt
friskkværnet peber
25 g smør eller olivenolie til bagningen

Blend alle ingredienserne til pandekagedejen til en glat dej, eller brug en elpisker. Lad dejen hvile i en halv times tid på køl, mens du forbereder kød og salat.

Fyld:
4 kyllingebryst filet
1 spsk Chipostle chilipulver eller pasta- eller bare almindelig chilipulver, chipotle har en mere røget smag end almindelig chili
Salt
Friskkværnet peber

Skær kyllingebryst i strimler og steg dem ved middel-høj varme (jeg steger det på 7 ud af 9), krydr med salt, peber og chili.
Jeg bagte pandekagerne samtidig med kødet, på en anden pande, det passede perfekt.

Salat:
½ Iceberg groft skåret
Rød peber i tern
Gulerødder skåret med juliennejern, eller tynde stave

Endvidere brugte jeg creme fraiche 9 % som dressing.

Fyld pandekagerne med salat, kød og lidt creme fraiche - Voila og velbekomme :)

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar