søndag den 28. april 2013

Italiensk marengsfrosting

Denne her frosting er min personlige favorit. Den minder mest af alt, om guffen der er inde i flødeboller :) Jeg bruger den som skum ovenpå min anden opskrift Skumkage deluxe http://tennasyndlingsopskrifter.blogspot.dk/2013/03/skumkage-deluxe-opskrift.html og som frosting på cupcakes.

1 portion er nok til 20 cupcakes, derfor laver jeg oftest en halv portion.

330 g sukker
1 dl vand vand
150 g past. æggehvide


Hæld 300 sukker i vandet og kog det til det er 115 grader (rør ikke rundt, bare lad det koge)
Imens Piskes æggehviderne med resten af sukkeret (30 g)
Når Sukkervandet er 115 grader hældes det i en tynd stråle ned i den piskede æggehvide, mens du pisker videre (jeg bruger en røremaskine, da der skal piskes længe)
Pisk indtil sukkermassen er helt kold og "guffen" danner faste toppe.
Bland evt pastafarve og/eller smag deri.
Guffen er nu klar til brug. Ovenpå cupcakes bruger jeg en sprøjtepose med stor stjernetylle. Som ekstra finish, brænder jeg toppene med min creme brulee brænder, så guffen får en flot gylden farve.



Tip: Hvis man gerne vil lave en lakridsmarengsfrosting, tilsættes der 1 tsk lakridspulver og drys eventuelt lidt lakridspulver ovenpå med en lille the si, efter du har brændt med creme brulee brænderen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar