torsdag den 18. april 2013

Ovnstegte kyllingelår med masser af grønt og 2 slags dip

Denne ret er både sund, lækker og relativ billig. Kyllingelår kan som regel købes på tilbud, og ellers ligger prisen for 700 g fersk kyllingelår på 29 kr i Bilka.

Kyllingelårene lægges i et ildfast fad og krydres med salt, peber og BBQ krydderi, herefter skal de have en lille time i ovnen ved 180 grader, de sidste 10 minutter skruer jeg op på 200 grader, så skindet kan blive sprødt.

Dertil lavede jeg friske grønner bønner i svøb (serranoskinke), som fik ca et kvarter i ovnen. Jeg har næsten altid gulerødder og rød peberfrugt hjemme, så jeg skar 1 gulerod og 1 peberfrugt i strimler, som jeg anrettede på min tallerken.

Efter weekendens fødselsdagsarrangementer, havde jeg stadig salsa og tzatziki i køleskabet, det brugte jeg som dip.

Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar