lørdag den 15. juni 2013

Kyllingedeller med persillepesto og masser af grønt

Så skulle kyllingefrikadeller afprøves. Jeg har fået det en enkelt gang nede ved min Mutti, og jeg var vild med det :) Jeg havde en rest persillepesto, som jeg krydrede kyllingefarsen med, resultatet var slet ikke værst :)


Til 2 personer i 2 dage:

Persillepesto:
2 store håndfulde persille - jeg bruger næsten altid bredbladet persille
4 fed hvidløg
½- 1 dl solsikkekerner
2-3 spsk olivenolie (jeg har valgt at inddrage olivenolie i min paleo kost)

Kom alle ingredienserne i en minihakker/blender, og hak/blend til det har den ønskede konsistens, jeg kan godt lide, når pestoen er lidt rustik.

Kyllingedeller:
800 g kyllingefars
persillepesto
1 finthakket løg
2 æg
½-1 dl vand
salt
peber
plus de krydderier man har lyst til, jeg brugte koriander, karry, spidskommen og garam masala. Kyllingefars skal krydres en del, ellers smager det ikke af så meget.

Bland alle ingredienserne i en står skål, rør det er blandet godt sammen. Stil farsen tildækket i køleskabet i en halv times tid.

Varm en pande godt op og tilsæt lidt olivenolie. Form kyllingedellerne med en ske, og steg dem i cirka 10 minutter på hver side, tryk dem eventuelt lidt flade med skeen, lige når de kommer på panden.

Af tilbehør valgte jeg sweet potato fritter, som jeg krydrede med masser af timian, lidt salt og peber, de fik 30-35 minutter i ovnen ved 200 grader. Derudover fik vi tomat, agurk og peberfrugt til. Et par dage efter, fik vi rester, hvor fik også fik cole slaw og blandet salat til kyllingedellerne, det var et hit! 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar